Translate

2015. február 20., péntek

Engedj a képzeletednek!

Sziasztok!

Ismét van egy új észrevételem…Hogy egyre kevesebben (főleg a velem egykorúak között) szoktak könyvet venni a kezükbe. Nem értem, hogy miért gondolkodnak így az emberek. Sokszor elhangzott már a környezetemben ez a mondat: „Majd megnézem a filmet.” Biztos, hogy ti is találkoztatok már ezzel. Nem tudom, ki mit gondol erről, de én mindebből kihozva csak ezt a kérdést tudom feltenni: Az embereknek nincs elég fantáziájuk, hogy médiaanyag nélkül élvezni tudjanak egy-egy történetet, vagy csak annyira lusták, hogy nem képesek végigolvasni egy könyvet? Őszintén szólva, nem nagyon tudom eldönteni. Talán valamilyen szinten ez is, az is. Nem értem…Nem értem, mivel (hál’istennek) biztosan sokan tudjátok, hogy milyen fantasztikus dolgokat tud nyújtani az olvasás élménye. Hiszen úgy képzeled el a leírt dolgokat, ahogyan akarod. Ezzel szemben a filmben valamilyen szinten rád van erőltetve a rendező képzeletének verziója. Nem mintha filmellenes lennék, dehogy is! Csak személy szerint ha van egy történet, és meg lett valósítva mind könyvben, mind a filmvásznon egyaránt, akkor szívesebben olvasom el először könyvben. Mivel akkor rám vannak bízva a részletek. Remélem, hogy sokan értetek velem egyet, és ezzel segítelek titeket egy kicsit jobban ösztönözni arra, hogy olvassatok. És nem csak a történet miatt, vannak más pozitív hatásai is. Például jobban megismerheted magad az alapján, ahogyan elképzeled a dolgokat, sőt még a fogalmazásodat, és a nyelvtanodat is fejleszti! ;) Ha esetleg megjött a kedved egy kis olvasáshoz, akkor menj be egy könyvtárba, és kölcsönözz ki egy pár könyvet, olyat, ami a te ízlésednek megfelel. Aki szereti a piros pöttyös könyveket, annak teljes szívből ajánlom a következő könyvsorozatot, biztosan nem fog csalódni benne, engem nagyon elragadtatott! 

Aprilynne Pike: Wings, Spells, Illusions, Destined 

1 megjegyzés:

  1. Nagyon igazad van baba! Es tetszik ahogy fogalmazol. En meg nem olvastam piros potttos konyvejet, de sokan rajonfanak erte. Bar az en stilusom konyvek fele inkabb onfejlesztos konyvek vonzabak, bar most en is egy regenyt olvasok mwg sem vetem meg a fantasy konyveket sem.

    VálaszTörlés